עצות טובות לבעל עסק מתחיל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן שיווקי
הקמת עסק או שאתה מתכנן להקים עסק. ברכותי. צעד נהדר. אמיץ ומרתק. הדבר הכי חשוב להבין הוא שנוספו לך עוד תפקידים ועוד תחומי עניין. עד היום עסקת כבעל מקצוע, או נתת שירות. היום לכל זה מתווסף מקצוע נוסף והוא: ניהול עסק. ככל שהמקצוע שלך וניהול העסק שלך יהיו מופרדים ותבין יותר טוב באיזה שדה כל אחד נמצא, מה הענפים שלו ומה סדרי העדיפויות ככה תעשה פחות טעויות.
בעסק יהיו מוצרים או שירותים. סביר שתצטרך לפתח מוצרים חדשים או להרחיב מוצרים קיימים. (מחלקת פיתוח) תצטרך לקבוע מחיר למוצרים החדשים (תמחור) ליצור להם אריזה (מיתוג) לספר עליהם לעולם (שיווק) לשכנע לקוחות לרכוש אותם (מכירות) בו זמנית יהיה ניהול עולם פיננסי: חשבוניות, דוחות פיננסיים, רו"ח, בנקים, תזרים, זיכויים. ויהיה עולם של שירות לקוחות. ובו זמנית תידרש לספק את המוצר/שירות כבעל המקצוע.
בעלי עסקים מתחילים לוקחים סיכונים
תמונות:אהבה שמעיה

דברים שיעזרו לך
בדרך דבר נוסף הוא תמיד לזכור את הלמה שלך. קשיים יופיעו לאורך הדרך, זה טבעי. מקשיים אנחנו צומחים ומפתחים. כשהתחלתי את שיטת הכפתור ללימוד גיטרה ב 6 מפגשים חשבתי איזה יופי אני מלמד קורס ומלמד אנשים גיטרה. הדבר הראשון שגיליתי ולא תכננתי היה שבסיום 6 מפגשים אנשים רצו עוד. זה דחף אותי לשבת ולתכנן קורס נוסף. מה שלא הייתי עושה באופן טבעי אלמלא העסק שלי היה מבקש ממני מוצר נוסף. אלמלא הייתי זוכר את הלמה שלי, יכול להיות שהייתי מרים ידיים באותו הרגע, ופשוט ממשיך ללמד את הקורס הבסיסי או שהייתי ממשיך שיעורים בלי כיוון מסוים. אבל הלמה שלי הוא הרצון לאפשר לכמה שיותר אנשים להתנסות בהצלחה שבנגינת גיטרה והעצמה שהמסוגלות הזו מביאה.
אם כן, דווקא העסק והלמה שלו יוצר את המוטיבציה לצמיחה. וזה מה שגיליתי בכל פעם שהופיע אתגר חדש. מאיפה מביאים תלמידים חדשים? משווקים. אוווו…אתגר. אני ? לשווק? להתחיל לדבר על העסק שלי? על המוצר שלי? למכור אותו? אתם יכולים לדמיין את ההתנגדויות שעולות כשיש דרישה לצאת מאיזור הנוחות. לכן, כבעלים של עסק חדש, התכוננו לרגעים האלו. זכרו את הלמה שלכם, למה אתם מוכנים לצמוח ולצאת מאיזור הנוחות. (ויכול להיות שהלמה שלכם הוא בדיוק זה לצמוח)

היתרונות העצומים של להחליט מה ללמוד וממי
כשהתחיל להיכנס כסף לעסק שלי וכשלמדתי להבין את חוקי המס המאפשרים לי ללמוד ולהתפתח בחלק מגדילת העסק, החלטתי ללמוד מהטובים ביותר. לקחתי מאמנים ויועצים לעסק בכל תחום, כל אחד בתורו ונקטתי בגישה של לימוד המומחיות שלהם מה שגם תרם ליישום פנטסטי של הרעיונות שלהם וגם השאיר אותי עם ידע לא רע בכלל בתחום ההתמחות שלהם. רווח כפול!
לקחתי סדנאות של מומחים בעלי שם עולמי. בדיגיטל וגם פיזית נכחתי בכנסים וסופי שבוע שבהם למדתי רעיונות, שפה ותפישות מרתקות על איך להפיץ את השירות שלי.
אתם קולטים איזה שפע? לבחור את המעצבת, את היועצים, את הסדנאות. את הלימודים ואת השירותים ואת התוכנות. זה חופש מרגש ממש.

כן, עצמאים עובדים יותר בשבת
אבל זה אחלה אם משאירים לשבת את הדברים המעניינים כמו כתיבת הרעיונות שלכם. עריכת סרטון מגניב או קריאה לשיתופי פעולה. מאמר נכתב ביום שישי נפלא שבו בחרתי לתת דחיפה נוספת לחלומות שלי במקום ללכת לים…(תמיד אפשר לשלב בין השניים).

אז איך לומדים את כל זה?
נשארים מחוברים למרכז הפנימי. צריך לזכור שכשבונים עסק בשיתוף פעולה, התייעצות וצעדים מדודים. תוך כדי ניסוי ותהיה, הטעויות קטנות יותר וצריך להשקיע פחות זמן בלתקן. נשארים מרוכזים בעיקר, בלמה שלכם. משאירים לחץ, מתח , בלבול וספק מחוץ לעסק (לפחות משתדלים) היו בהירים עם החזון שלכם. פרקו את הצד העסקי של העסק לענפים. התייחסו לכל ענף כאל מחלקה בפני עצמה שאתם רוצים להבין מה תפקידה. (תוכן, שיווק, מיתוג, תמחור, מכירות וכו') ואיזו מחלקה מזינה את איזו מחלקה.
הכינו לוח שעות שבועי, ותעשו קוביות ב 4 צבעים שונים: אישי, משפחתי, אספקה (שירות או מוצר) ניהולי. התחילו למלא את הלוח ותראו במה אתם משקיעים כרגע את הזמן, מה גורם לכם הכי הרבה שקט, מה חסר ומה מוגזם. ואיזה קוביות פנויות ולא ממופות יש לכם.

בברכת שפע ושגשוג
אהבה שמעיה
מרעיון למליון – העסק כמנוע לצמיחה אישית

התוכן היה מעניין? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
עצות טובות לבעל עסק מתחיל
גלילה למעלה דילוג לתוכן