"אני לא עומד בביקוש!  לקוחות מבקשים רק אותי"

השיטה החדשה שגאלה את עו"ד אבי ורבנר משיחות מכירה מתישות והפכה אותו מאנונימי לעורך דין מבוקש, עם פי 5 הכנסות
(ועשרות פניות חמות בחודש, גם בזמן מלחמה)

תוכן שיווקי

עורך הדין אברהם ורבנר (מקרקעין) ניצח עבור לקוחותיו את הרשויות פעם אחר פעם בבתי המשפט, אבל למרות ששינה את החיים של אנשים רבים (מחק ללקוחותיו חובות של מיליונים), ההצלחה בבית המשפט לא הפכה להצלחה בעסק שלו, והוא הרגיש "תקוע בתקרת זכוכית", נאבק על כל לקוח ועם הכנסה מתסכלת, שלא שיקפה את היכולות שלו.

אחרי 14 שנה בתחום, מה שנראה כמו "ביום בהיר אחר", הגיעה הפריצה העסקית של אבי והוא הפך לעורך דין מבוקש, ומחוזר, עם הכנסות שהוא בעצמו לא מאמין שהגיע אליהן. ולמרבה הפלא, ההצלחה ממשיכה, גם בזמן המלחמה.

עורך דין אבי ורבנר

ההצלחה של אבי לא הגיעה מהדברים הרגילים שאומרים לעורכי דין לעשות (לצלם סרטונים, לכתוב ברשתות, נטוורקינג וכו'), אלא ממקום אחר ולא צפוי, שכיום לא דורש מאבי אפילו דקה אחת מזמנו עבור שיווק העסק.

עו"ד אברהם ורבנר, אם נלך שנה אחורה, תאר לנו איפה היית בעסק שלך?

"שנה אחורה, עשר שנים אחורה, שנים, הייתי תקוע באותו מקום הרבה זמן. למרות שהיו לי הצלחות רבות בבית המשפט, לא הייתי  מרוצה מהמקום שהייתי בו מבחינת מספר לקוחות, מחזור חודשי, ניהול זמן… ובעיקר היתה לי הרגשה שאני לא מממש את עצמי, שאני יכול להגיע להרבה יותר.

גם מבחינת תמחור, אנשים שפנו אליי כל הזמן היו עושים איתי משא ומתן. זה הרגיש כמו סחר מכר, כמו בשוק. הרגשתי לא טוב עם זה, הרגשתי שאני מתמחר פחות מדי ולא כמו שאני ראוי".

למה התפשרת על שכר הטרחה שלך?

"בכנות, הייתי נואש. הייתי חייב לסגור משהו…

אז נתתי ללקוחות לכופף אותי. זה עשה לא טוב לי וללקוח, השאיר אותי בהרגשה של מרירות מול הלקוחות שעבדתי עבורם שעות רבות בלי תגמול ראוי, וזה הוריד לי את הביטחון, למרות שמקצועית, היו לי 95% אחוזי הצלחה".

אז אם זה היה המצב במשרד שלך כל כך הרבה שנים, מה הביא אותך לעשות את השינוי?

"פשוט לא יכולתי יותר. לא יכולתי לעשות עוד שיחת מכירה אחת. הייתי קונה לידים מספק שהביא לי לידים שאמורים להיות "חמים" (נכון, לידים שיש להם בעיה משפטית, אבל לא מכירים אותי!)

לא יכולתי לסבול את שיחות המכירה האלה, עם אנשים שלא מכירים אותי באמת, לא מעריכים אותי, לא מבינים מה יש לי להציע, מה הערך שלי, ופשוט באו לבדוק אותי מול עוד עשרה עורכי דין אחרים.

אחרי שהשקעתי בהם שיחות ופגישות, הם היו אומרים לי 'זה יקר לי', 'הציעו לי יותר זול', 'אני צריך לחשוב על זה' ואז הם היו פשוט נעלמים. הרגשתי שאני יורק דם ונמצא במאבק לגייס לקוחות. במשך שנים שילמתי על לידים, עשיתי את השיחות המתישות האלה, והתפשרתי גם על שכר הטרחה שלי".

ואיזה פתרונות ניסית?

"הייתי קונה לידים ומתקשר אליהם. אבל היה מאוד קשה לסגור עם לקוחות בצורה כזו, כי הם לא מכירים אותך ואין להם בעצם סיבה לסמוך עליך".

מה עוד?

"כתבתי שניים שלושה פוסטים ברשתות החברתיות. זה הביא לי קצת לייקים ותגובות, בעיקר מחברים ומשפחה, אבל לא הביא לי לקוחות. זה גם לקח המון זמן ואנרגיה לכתוב כל פוסט, והבנתי שאני לא רוצה להשתעבד לזה ולכתוב פוסטים כל היום. אני עורך דין, לא כוכב רשת. במיוחד כשזה לא באמת מביא תוצאות".

"הבנתי שאני לא רוצה להשתעבד לזה ולכתוב פוסטים כל היום. אני עורך דין, לא כוכב רשת"

ניסית גם קידום ממומן?

"לאורך השנים שמעתי מקולגות שהם שילמו אלפי שקלים בחודש וקיבלו 'קדחת'. שמעתי הרבה דעות שליליות על קידום ממומן ולכן אפילו לא ניסיתי".

"בתוך כמה חודשים העסק במקום אחר לגמרי, גדלתי פי 5, אני בעצמי לא מאמין"

אבל אז, לפני קצת פחות משנה, קרה "המפץ הגדול". אבי מתאר את המהפך בעיניים בורקות:  "זה כאילו נפתח פתאום ברז של פונים, מתעניינים מדויקים להפליא ולקוחות משלמים. שיחות המכירה הפכו לקלות, מהירות, בלי משא ומתן על שכר הטרחה ועם אחוז סגירות פי שלושה ממה שהיה קודם. הגעתי לקפיצה של פי 5 בהכנסה החודשית שלי! ומה שיפה זה שזה ככה כל חודש, באופן יציב, כבר קרוב לשנה, מבלי שאני צריך לכתוב אפילו פוסט אחד או להתעסק בשיווק. אני בעצמי לא מאמין שזה קרה".

אתה מדבר על יציבות, אנחנו לא בדיוק במקום יציב… איך זה עובד עכשיו? במלחמה?

"תראי", אבי מרצין, "האסון הזה משפיע על כולנו. והוא השפיע עלי כבן אדם כמו כל כולם. בהתחלה, וגם עכשיו, היה לי מאוד קשה לעבוד, כי יש לי בן משפחה בצבא, יש חרדות, דאגות הראש עסוק בזה כל הזמן. אבל צריך להיכנס לאיזו שגרה מסוימת, אז חזרתי לעבוד, והמזל שלי שהקמפיין לא הושפע בכלל מהמלחמה"

מה הכוונה הקמפיין לא הושפע בכלל מהמלחמה? המשכת לעבוד כרגיל?

"העבודה השתנתה קצת, קודם כל בהתחלה בכלל לא עבדתי, לא הייתי מסוגל. ועכשיו כמעט אין דיונים, רוב הדיונים בוטלו. אבל אני משתדל לעבוד כרגיל, יש הרבה עבודה לעשות גם מחוץ לבית המשפט. להכין כתב תביעה, צו מניעה, צו ביניים וכו'.
הסיבה היחידה שנכנסו קצת פחות לקוחות, היא כי הייתי באנרגיה נמוכה ולא הצלחתי לחזור לכל הפונים. אבל מבחינת הלידים והפניות, הלידים ממשיכים לזרום מהקמפיין, אין שינוי, היו אפילו יותר פניות באוקטובר, וגם אחוזי הסגירה לא השתנו.
מה אני אגיד לך, השיטה הזו חסינה להכל, אפילו למלחמה"

אבי זה נשמע דמיוני. כמעט קשה להאמין לך. קפיצה של פי 5? שיטה חסינת מלחמה? מה בדיוק קרה שם?

אבי צוחק ואומר: "אמנם זו הייתה קפיצה מהירה, אבל זה לא קרה ביום אחד. יש פה כמה חזיתות שתקפנו, וכמה שינויים גדולים שעשינו בעסק במקביל, וכל אלה ביחד, יצרו את השינוי הזה. כל חלק בפאזל הזה יצר שינוי של פי 2, פי 3, וכשמחברים אותם ביחד, זה יצר גדילה של פי 5".

רגע רגע, מי זה יצרנו? ומה הכוונה "כל חלק בפאזל"?  

"זה הזמן לתת את הקרדיט למי שמגיע" אבי מחייך ומסביר. "על המהפך הזה אחראיות אפרת קולברג וארזית נחום, שנקראות גם "ביזנס אקספרס".

השילוב בין המקצועיות של ורבנר והשיטה שלהן הביא לכך שתוך זמן קצר העסק שלו התפוצץ.

"זה לא קסם, צריך להבין שיש פה עבודה שהייתה מורכבת מכמה שכבות. עם ארזית נחום, שהיא מומחית למכירות פרימיום, עבדתי על תסריט המכירה שלי. רק זה לבד הביא לזה שבמקום שסגרתי עסקה עם לקוח אחד מתוך 10 פונים, פתאום סגרתי עם ארבעה לקוחות מתוך 10. זה שינוי עצום, רק זה שילש את ההכנסות ויותר".

מייטיפ - ארזית נחום
"רק תסריט המכירה הביא פי 3 הכנסות" ארזית נחום, מומחית למכירות פרימיום

"עם אפרת קולברג, מומחית ל'שיווק גדול', עשינו תהליך של לחדד את מה שהיא קוראת לו 'בידול', כלומר הייחודיות שלי, המומחיות שלי, חידוד המסר שלי וקהל היעד בצורה חדה מאד. קודם חשבתי שיש לי מומחיות (מקרקעין) אבל אפרת דייקה את זה לרמה אחרת לגמרי.

"פתאום אני לא מחפש לקוחות, אני בוחר את הלקוחות הכי טובים"

"על הבסיס הזה, אפרת יצרה לי 'משפך שיווקי' מדויק (משפך שיווקי זה בעצם מעין מסע שעובר הלקוח הפוטנציאלי ברשת, דרך המסע הוא מכיר אותי באופן אישי ולעומק כבעל מקצוע מצוין, ומשאיר לי פרטים שאחזור אליו). המסרים פגעו בול בקהל היעד שלי!

ואז יצאנו בקמפיין ממומן מדויק, שמביא כל הזמן אנשים ולקוחות מדויקים לתוך המסע הזה. ואז זהו. זה אוטומטי. זה רץ בלי שאני עושה שום דבר. פתאום זורמים אלי לידים ופונים כל יום. וכולם רוצים רק את אבי ורבנר, פתאום אני לא מחפש לקוחות, אני בוחר את הלקוחות הכי טובים".

"ובנוסף לכל זה גם עבדנו על הביטחון שלי ועל התמחור, בעיקר על לדרוש את שכר הטרחה שמגיע לי".

"כל השינויים האלה ביחד נערמו ויצרו שינוי גדול שהביא אותי לפי 5 בהכנסה החודשית שלי".

מייטיפ - אפרת קולברג
"הביאה אותי לפי 5 הכנסות" אפרת קולברג, מומחית לשיווק גדול

 

 

זה נשמע כמו תהליך ארוך של שנים! כמה זמן זה לקח?

"ממש לא ארוך, אפרת קולברג וארזית נחום הן "ביזנס אקספרס". אבי מחייך. "זה היה תהליך עומק של חודשיים-שלושה, והיה לנו קמפיין באוויר שרץ. מהיום הראשון שהקמפיין התחיל לרוץ כבר קיבלתי לידים. ועד עכשיו זה ממשיך לרוץ (כבר קרוב לשנה). אין יום שאני לא מקבל טלפון מלקוח או הודעה מהמערכת שנכנס מתעניין, או כמה מתעניינים רלוונטיים שמחכים לטלפון ממני".

מדהים. ואיך בעצם הגעת לאפרת וארזית?

"נתקלתי במודעה של אפרת, שלא מאמינה באורגני בכלל ובכל העבודה הזאת על פוסטים וסרטונים, ואומרת שזה קשקוש. היא הציעה צורת שיווק חדשה, משהו שלא היכרתי ולא שמעתי עליו קודם, שחידש לי מאוד.  
לפי התפיסה של אפרת, כל הסרטונים, הפוסטים והנטוורקינג זה בזבוז זמן. אם אתה רוצה זרם של לידים טובים, זה רק עם משפך שיווק מדויק וקידום ממומן של המשפך כדי להביא אליו הרבה אנשים. אז למרות שלא האמנתי קודם בקידום ממומן, בטחתי בה והאמנתי לה. סמכתי עליה".

ומה קרה לעסק מאז שהתחלתם לעבוד יחד?

"בעבר כדי לגייס תיקים חדשים הייתי קונה לידים במחירים יקרים, מתקשר לאנשים שלא מכירים אותי ולא שמעו עליי בחיים, וכל שיחת מכירה הייתה קשה ומתישה. מעבר להכנסות הנמוכות, זה גרם לי לחוסר ביטחון, לתחושה של מרדף ולחוסר אנרגיה".

מייטיפ - אפרת בסוגרים חשבון
אפרת קולברג, מתוך התכנית הכלכלית "סוגרים חשבון"

"העלויות של הלידים ירדו ברבע, ומצד שני שווי כל תיק שילש את עצמו ויותר"

"עכשיו הכל זורם, הרבה יותר קל, הלקוחות שמגיעים אליי כבר שמעו עליי ורוצים לעבוד איתי, אני לא מבזבז זמן ואנרגיה על לקוחות לא מתאימים. אני בוחר עם מי לעבוד. העלויות של הלידים ירדו ברבע, ומצד שני שווי כל תיק שילש את עצמו ויותר".

"זרם הלידים יציב והעלויות רק משתפרות, והכי חשוב – ההרגשה הרבה יותר טובה. אני קם בבוקר עם אנרגיה ועוסק במה שאני צריך לעסוק, במקצוע שלי. ולא בשיווק ובדאגות כלכליות".

"אני כבר צריך לגייס עורכי דין נוספים תחתיי כדי לעמוד בביקוש"

"סוף סוף אני פנוי לפיתוח העסק ואני יכול לחשוב קדימה… למשל עכשיו אני כבר מבין שכדי להתמודד עם הפניות והביקוש, אני כבר צריך לגייס עורכי דין נוספים תחתיי, ואני מתחיל להבין שיום אחד העסק יוכל אפילו להמשיך בלעדיי".

 סליחה אבי, אבל זה נשמע  “too good to be true” (טוב מדי מכדי להיות אמיתי) …

"זה אולי נשמע ככה, אבל אין פתרונות קסם. היה כאן תהליך. זו תוכנית יחידה מסוגה בארץ, לפחות ממה שאני מכיר, כי היא לא רק ייעוץ עסקי ולא רק תוכנית ליווי ולא רק קורס".

"כשקונים קורס או ליווי עסקי, החלק הכי קל לך כלקוח זה לשלם… אבל צריך גם ליישם! ולצערנו הרבה אנשים שעוברים תהליכי ליווי לא מיישמים. כאן יש לך גם ייעוץ עסקי ברמה הכי גבוהה שיש, וגם צוות של טאלנטים, הכי טובים שיש, שלא רק אומר לך מה לעשות, אלא עושה את הדברים איתך ועבורך.

הן לקחו אותי כל הדרך מהפיצוח האסטרטגי של מה יעבוד בשבילי הכי טוב בשיווק ובמכירות, הקימו לי משפך שיווק שעובד ומייצר לי לידים חמים, ועד תסריט מכירה לשיחות המכירה, שסוגר עסקאות בקלות".

"כשאתה עורך דין חדש או לא מוכר, אין לך הרבה סיכוי לסגור לקוחות בשכר הטרחה שמגיע לך".

"כשיש לך משרד ותיק ומוכר, הלקוחות מגיעים אליך וסומכים על המוניטין שלך. אבל כשאתה עורך דין חדש או לא מוכר, ואין לך שיטת שיווק ומכירה שאתה יכול לסמוך עליה, וגורמת ללקוחות להאמין בך, אין לך הרבה סיכוי לסגור לקוחות בשכר הטרחה שמגיע לך".

"בתהליך של אפרת וארזית הן באמת סוגרות את כל הפינות. לאורך השנים אמרו לי שאני צריך להשקיע במיתוג, תמונות, סרטונים, להביא קמפיינר, ללמוד מכירות, לכתוב פוסטים, לבנות דפי נחיתה, לבנות אתר, כבר לא ידעתי מה נכון לעשות".

"למזלי הגעתי לביזנס אקפרס. שמעבר לזה, לא צריך שום איש מקצוע נוסף. הן גם מפצחות את המסר, גם בונות לך מיתוג חזק, גם מביאות את אנשי המקצוע שבונים את כל התשתית לשיווק, וגם מלמדות מכירות ודואגות לאימון מכירות כדי שהלידים הטובים שמגיעים לא יירדו לטמיון בגלל שיחת מכירה גרועה. הן באמת וידאו שאני אצליח".

מה גרם לך לבחור דווקא בהן?

"לארזית ואפרת ביחד יש ניסיון של קרוב ל-25 שנים בתחום השיווק, הייעוץ העסקי והמכירות.

מדובר בשני כישרונות ענקיים, ושמעתי מאנשים שהיו אצלן על תוצאות לא רגילות".

"לא מתאים לי להפעיל לחץ על לקוחות ולשכנע אותם"

מייטיפ - ארזית בהדרכת מכירות
ארזית נחום – מכירות פרימיום אלגנטיות

"ארזית נחום היא תותחית, ניהלה את כל השיווק של חברת DHL, יועצת עסקית מעל עשור ומומחית למכירות פרימיום ב'גישה האלגנטית'. כששמעתי על הגישה שלה, התחברתי. לא מתאים לי להפעיל לחץ על לקוחות ולשכנע אותם. אהבתי את זה שלארזית יש שיטת מכירה שהיא מצד אחד מאד אלגנטית, עדינה וחכמה, ומצד שני באמת עובדת ומביאה אותך לאחוזי סגירה גבוהים". 

"אפרת קולברג היא מומחית ל'שיווק גדול בסיכון קטן'. אני יודע שהיא שיווקה בערך את כל התחומים בארץ. ממוזיקאים אנונימיים ובעלי עסקים של איש אחד, ועד החברות הכי גדולות במשק (כמו מגדל, טויוטה וכו'). ידעתי שלאפרת יש כישרון יצירתי מטורף וממזרי. היא גם הקימה כמה עסקים מצליחים משלה, נחשבת ל'גאון שיווק' ואחת מיועצות השיווק המבוקשות בארץ".

"חיפשתי אנשים מקוריים עם קבלות והצלחות"

"חיפשתי אנשים מקוריים עם קבלות. לא לעשות מה שכולם עושים. דיברתי גם עם לקוחות שלהן והם דיווחו על תוצאות יוצאות דופן. גם למי שעבד עם כל אחת בנפרד. אז ידעתי שביחד הן יהיו פיצוץ אטומי לעסק שלי".

אפרת קולברג וארזית נחום, אז מה סוד הקסם שלכן?

המומחיות שלנו היא יצירת "מהלכי על" לעורכי דין שבאים לעשות פריצה עסקית.

המטרה שלנו היא לא להביא ללקוחות שלנו ערימות של לידים קרים ולא רלוונטיים, אלא לקחת אותם לרמה הבאה ולהפוך אותם לפירמה חזקה ומובילה.

תשמעו, זה לא סוד ששוק עורכי הדין מוצף מאד… ישראל היא שיאנית העולם במספר עורכי דין לנפש, ובכל שנה מצטרפים 3000 עורכי דין חדשים לחגיגה.

המצב הזה שם לעורכי הדין אתגר רציני – לבלוט! להצליח לבלוט מעל כל עורכי הדין החדשים והצעירים, שרצים להתראיין בתכניות, להעלות תכנים לרשתות, לצלם סרטונים וקשה להתחרות בהם, והכי מתסכל, יש להם רבע מהמקצועיות שלך! לפעמים הם אפילו עושים נזק ללקוחות שלהם.

המטרה שלנו היא להצליח לבלוט בתוך שוק מוצף, בלי נטוורקינג, בלי להעלות כל היום פוסטים וסרטונים לרשתות החברתיות, והכי חשוב, בלי לבזבז זמן ואנרגיה על שיחות מכירה מתישות עם לידים לא טובים. .

מה זה "מהלך על?"

אם שיווק רגיל גורם לך להיות בתחרות ולהיאבק על השאריות, אז "מהלך על" יוצר לך עולם מקביל שבו אתה מעצמה. המטרה היא להביא לך באופן קבוע ויציב, פניות חמות ולקוחות טובים, שישלמו את שכר הטרחה שמגיע לך, ולא ישוו אותך לאחרים, כמו שמשווים ירקות בשוק. "מהלך על" מעצב את תפיסת הלקוח עליך, ומשאיר אותך בעצם בלי תחרות.

נשמע חלום! למי השירות שלכן יכול להתאים?

"השירות שלנו לא מתאים לכל אחד, אנחנו עובדות אך ורק עם עורכי דין טאלנטים בתחומם (לא להתבלבל עם כוכבי רשת, זה לא מעניין אותנו כמה עוקבים יש לך), שמוכנים להשקיע בפיתוח העסק, ומרגישים בשלים לעשות פריצה עסקית.
טאלנטים בתחומם זה אומר עורכי דין שטובים במה שהם עושים, שיש להם אחוזי הצלחה גבוהים עם לקוחותיהם, ושמגיעים ממקום אמיתי ואכפתי. בנוסף אנחנו לא עובדות עם עורכי דין מתחילים, צריך קודם כל להתנסות קצת בעבודה עם לקוחות ולהוכיח את עצמך כעורך דין לפני שמגיעים אלינו (מינימום שנתיים ניסיון כעו"ד, רצוי יותר). זה יכול להתאים למי שהיה עו"ד שכיר ורוצה לפתוח משרד, או לבעלי משרד עצמאי שרוצים לגדול ולהתרחב.
בנוסף, אנחנו עובדות רק עם עורכי דין שיש להם מטרות גדולות. לא כאלה שרק רוצים עוד לקוח אחד או להעלות את ההכנסה ב 10%. אנחנו עובדות רק עם כאלה שבאמת רוצים לגדול, להכניס 7 ספרות בשנה ויותר, שמרגישים בשלים לפריצה עסקית ורוצים להפוך יום אחד לפירמה גדולה". 

מייטיפ - אפרת קולברג וארזית נחום
אפרת וארזית – משנות את התהליך השיווקי והמכירתי בעסקים

איך מגישים מועמדות לעבוד אתכן?

"פשוט מאד, ממלאים פה פרטים בטופס ומיד מועברים למלא שאלון התאמה ראשוני. במידה ותהיה התאמה ניצור קשר ונקבע פגישת היכרות שלא מחייבת אותנו או אותך לעבוד יחד". בהצלחה! >>

התוכן היה מעניין? שתפו

שיטת השיווק העסקית שעובדת גם בזמן משבר
Scroll to Top
לבדיקת גובה ההחזר או ההנחה המגיעה לכם מקופת החולים, מלאו פרטים ונבדוק את ההחזר האישי עבורכם
*השירות אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.